úterý 2. března 2021

Bun tofu nam bo


 Miluju vegetariánské bun Bo nam bo. Tedy bun tofu nam bo.. A tedy jen zčásti vegetariánské, protože maso v něm sice není, ale rybí omáčka ano... Zatím jsem ho měla pokaždé v restauraci, ale jelikož je doba zlá, tak jsem si ho zkusila připravit i doma a světe div se - šlo to. Nemám Teda tak křupavou cibulku, jako v restauraci, takže pro příště si ji možná koupím zvlášť v obchodě. Na arašídy mám alergii, takže ty jsem nepřidávala.. Ještě by to sneslo nějaký koriandr a perilu, ale salát taky stačil. Nejdůležitější je na tom stejně ta zálivka!

Ingredience pro tři osoby:

300 g tofu natural

2 lžíce kukuřičného škrobu

trocha pepře a soli

olej na smažení

salát little gem nebo ledový salát

cibulka

tenké rýžové nudle (200g)

Přípravu cibulky nechám na vašem uvážení. Tofu připravíme tak, že ho nejdřív položíme na utěrku nebo ubrousek a zatížíme na cca 15 min, aby z něj mohla odejít přebytečná voda. Poté ho nakrájíme na kostičky a smícháme se škrobem, solí a pepřem. Na pánvičce rozpálíme olej a tofu v něm osmažíme dozlatova. 

Rýžové nudle připravíme dle návodu na obalu.

Salát nakrájíme na proužky.

Zálivka:

350 ml vroucí vody
2,5 lžíce třtinového cukru
2,5 lžíce rybí omáčky
1 lžíce rýžového octa
2 lžíce octa
1 střední česnek
chilli podle chuti

Vše smícháme dohromady a necháme chvíli odstát.

Zálivkou si na talíři zalijeme nudle, tofu, salát a cibulku (a pokud nemáte alergii na arašídy, tak přidejte ještě opražené arašídy).

Pokud máte nějaký vychytaný recept na křupavou cibulku jako od vietnamců, tak určitě mi sem hoďte tipy! Děkuju :) 

Dobrou chuť! 

Žádné komentáře:

Okomentovat